Monday 20 July 2015

O SEKSU I VINU, A ZAPRAVO RECEPT ZA PALAČINKE

Zakačim u subotu negde na internetu pohvalu jutarnjem seksu i palačinkama kao dobitnoj kombinaciji za početak dana. A onda je meni palo na pamet da bi palačinke glat mogle da izadju iz kombinacije, odnosno da ih je lako zameniti bilo kakvim doručkom. 

(Znači, da me je neko pitao, ja bih umesto palačinki, pre i posle jutarnjeg seksa uvek pre izabrala vino kao uživatorski doručak, za kompletić, kad i ako još (ikad) kuća reši da počasti). 




E, sad dalje priča ide samo o palačinkama. Jer sasvim iznenada, još koliko iste večeri dodju na spavanje dve Djoletove drugarice, pa me jedna drugarica ljupko zamoli da za večeru napravim palačinke. Bilo je kasno, ja se lako izvučem, ali obećam da ću napraviti palačinke za doručak.

Elem, palačinke JESU nagradni doručak. Na slano ili na slatko. Ja sam juče svoje filovala kozjim krem sirom pomešanim sa vlašcem, a odozgo sam dodala svinjsku pečenicu i pre rolanja posula parmezanom. Dok deca, zna se, filuju čokoladnim kremom. Kad dodje do filovanja, krše se sva pravila o kombinovanju sastojaka!

Moja komilfo baba je svojevremeno palačinke filovala puterom, pomorandžinom korom, suvim grožđem i Grand-Marniere likerom, pa ih zapecala u rerni i kasnije služila uz ulupanu slatku pavlaku. Pamtim i kako su svi odrasli netom padali u trans od tih palačinki i hvalili ih obilato, ne bi li baba opet odškrinula rernu, izvadila svoj Pyrex i otvorila se za dodatak. (recimo da ovaj ovde recept najviše liči na babine palačinke iz rerne)

Mama ih je filovala šećerom i cimetom. Ili pekmezom od kajsija. Ili samo prah šećerom.

Rusi svoje debeljuškaste bline prave sa kvascem i filuju svim i svačim, ali kombinaciju kavijara, lososa i najpunomasnijeg milerama na svetu pamtim i prepričavam. Još pamtim i palačinke baba Smilje iz Šuljma, koja je palačinke pekla na smederevcu, u letnjoj kuhinji, i svaki put pred razlivanje testa u tiganj dodavala po kašičicu svinjske masti.

Kod nas u kući je nezaobilazan palačinkarski alat bio omanji tučani tiganj debelog dna. Puter i ulje idu u testo. Razdvojeno ulupano belance špatulom se umeša u umućeno testo. Takve palačinke su fantastične, čipkaste, šupljikave. To je krckava pena i paučina sa ukusom jaja, putera i vanile. #ukusiimirisidetinjstva




5 comments:

  1. Podseti me na moju baku i bline sa kavijarom, jer nismo nista drugo imale u kuci ... bilo je prevruce da idem do prodavnice po nesto drugo :) slatke smo "posolile" secerom :) moja ruska strana licnosti :)

    ReplyDelete
  2. A moj brat mi "prodao" foru kako francuzi jedu palačinke: na toplu palačinku nacediš limun i pošećeriš (običan šećer, da krcka)! Nisam baš sigurna da li je to zaista francuski recept, ali je mnogo dobro!

    ReplyDelete
  3. Jao što ne reče da ranije dođemo po decu!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete