Friday 7 August 2015

Dosta mi je!

Kao ženu, plus sajz povrh toga, bombarduju me porukama kakva treba da budem. Kako da se ponašam, šta da obučem, šta da gledam, o čemu da brinem... A ako ne pratim pravila? "Žao mi je, izvini." Da li si nekad brojala koliko puta nedeljno kažeš izvini?
Istina je da mi u najvećem broju slučajeva nije žao. Prosto nije. Jednostavno kažem "žao mi je, izvini" da bih očuvala privid udobnosti, ili kažem po difoltu, umesto uzdaha ili ahhhh ili mmmm, što je poprilično glupo i emotivno nezdravo.
Obećavam sebi! Čuvaću svoja izvinjenja kada mi je zaista žao, kada nekoga povredim ili napravim pravu grešku. Za ostalo? Izvinjenja su za kuce, mace i ptičice na drvetu. Za svojih 47 godina života sam udarala, patila i bolovala, rušila sam zidove i smejala se do suza... možda sam se nekad slučajno upiškila od smejanja. Dovoljno sam zrela da vidim iskru života ispred sebe i dovoljno pametna da imam neke stečene mudrosti.

Evo 10 stvari zbog kojih se ne izvinjavam:
1. onoga što izgovorim
2. nosim patike i trenerke i kada ne vežbam
3. stava o deci
4. stava o kućnim ljubimcima
5. jedem kolače i pijem pivo
6. što se držimo za ruke dok hodamo (muž i ja)
7. što se uvek ili bar uglavnom osećam lepo
8. ne šminkam se svaki dan
9. radim i zarađujem
10. sanjam svoje snove

Izazivam te. Prestani da govoriš da ti je žao. Budi ponosna i budi što jesi. Bez straha i bez izvinjenja.


2 comments: